lunes, 12 de enero de 2015

Monólogo

Recopilación: Inés Fernández Díaz. Aula 6º del Condao (CRA Alto Nalón) 

Informante:   Remedios (69 años).La Ferrera- El Condao (Asturias)





MONÓLOGO

Yo soy Antonina la nieta de Julián el de Matías
Y mio ma ye la sobrina de la prima de la tía de la hermana de mio guela.
¿ Nun me conocéis?. Soy alegre como unes castañueles, tiesa como un fusu,
Coloraina y guapina como la que más. ¿ Y a cantar?...
Nadie me ponxo el pie delante hasta ahora.
¿Qureis  óyeme?... Escuchai.
Por munches vultes que deis y devanes la sesera
De les regiones de España, Asturies ye la primera
Y de les fiyes de mio madre
Yo soy la más calavera.
Les nenes de Ovieu comparaes conmigo ,son fees  y soses
Eso digoboslo yo.
La mio ma diz que paezco un abeyón,
la mio maestra que fiervo más que el pote en la maletería.
Habladuiríes, nun fagais casu, siempre se desagera.
¿ Van a decir les madres que les sos fies son más guapes que un serafín?.
¿Van a decir les maestres que les sos discípules son más sabies que Salomón?
Eso de ninguna manera.
Y yo a pesar de ser tan guenina, tengo algunes faltuques, mirai…
El otru día fue mio madre pa Llaviana con un cestu de patates de riñón,
y na más que cerró la puerta , abrí la masera y vi una escudiella llena llena de natielles.
Mireles, goliles, metí el deu, chúpeles, paecía que me taben diciendo:
 ¡comimos tonta! Que así nun tienes floxera.
Dicho y fecho, agarré una cuchara de palu de bo, echeyos un buen puñau de azúcar
Regolviles y metiles pal estómago pa dientro.
Pero, ¡ay madre!, bien mio ma, que tien un geniu igual que un guardia de consumos,
Y un olfatu igual que un perru de caza… Enseguida echó les natielles en falta.
¡Bribonzona! , gritome la mio ma. ¡Folgazana!
Quye nun faes más que meter les caciples pel focicu pa dientro.
Y yo, dixii temblando de los pies al cogorote: ¡Ay yo nun fui!, serín los ratones.
Los ratones ¿eh?. ¡Buena rata tas tú fecha!
Y garró un berdascu de avellanu y ¡zis, zas ¡.
Dejome el cuerpo aformigau pa una buena temporá.


( Remedios – La Ferrera- Año 1955 )

No hay comentarios:

Publicar un comentario